Super jeftini dizelasi od sledece godine?

БЕРЛИН – Савезни управни суд у Немачкој данас је пресудио да градови у тој земљи могу да уведу забрану вожње дизел аутомобила у оквиру борбе против загађења ваздуха.
Како оцењује агенција Ројтерс, то је потез који ће вероватно снизити вредност око 12 милиона таквих возила на највећем европском тржишту аутомобила и приморати произвођаче на скупе модификације.
Аналитичари кажу да ће одлука суда у Лајпцигу бити од великог утицаја на обликовање тражње широм Европе, где продаја дизел аутомобила већ месецима пада услед негативних реакција регулатора и због све распрострањенијих манипулација с емисијом гасова међу произвођачима аутомобила.
Судски поступак је почео тако што је прво немачки еколошки лоби ДУХ тужио регионалне престонице Штутгарт и Диселдорф како би их присилио да ускладе лимите о загађењу ваздуха са Европском унијом, које су годинама кршиле. Нижи судови су донели пресуде у корист лобија за заштиту животне средине.
На те пресуде су се жалиле две немачке савезне државе Савезном управном суду у Лајпцигу, затраживши од њега да одлучи да ли су забране градских власти за дизел аутомобиле легалне. Суд у Лајпцигу је, међутим, потврдио пресуде нижих судских инстанци.
Ројтерс додаје да ће забрана вожње вероватно утицати на возила опремљена технологијом Евро 5 за контролу емисије гасова, као и на старије моделе.
Од 15 милиона дизел аутомобила колико их је било на путевима Немачке прошле године, око 2,7 милиона има моторе с најновијим Евро 6 стандардом, који се примењује од септембра 2015. године за све нове аутомобиле у продаји, према подацима надзорног тела за моторна возила КБА.
Немачким градовима ће бити потребно најмање шест месеци да прераде своје стратегије против загађења ваздуха пре него што донесу било какву забрану, кажу правни експерти. У немачком удружењу возача АДАК чак не очекује да ће било какве забране бити уведене пре краја године, додаје британска агенција. (Танјуг)