BMW 6 Gran CoupeKoncept BMW Gran Coupe bio je predstavljen na autosalonu u Pekingu, u proleće prošle
godine. O serijskoj proizvodnji se govorilo odmah posle toga, a juče je svetlost dana ugledala i
serijska verzija. Konkurent Mercedesu CLS i Audiju A7 Sportback, ne razlikuje se puno u odnosu na studiju.
BMW danas u svojoj ponudi ima toliko modela kao nikada ranije, ali time ne želi da se zadovolji.
"Kupe sa četvoro vrata", do danas je nedostajao u ponudi.
Gran Coupe je postao treća karoserijska verzija nove BMW serije 6, pored kupea i kabrioleta.
Malo o tehnici: osnovna verzija je 640i. Trolitarski benzinski agregat koristi turbopunjač tipa win-scroll,
sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i sistem za varijabilno vreme aktiviranja ventila, Valvetronic.
Agregat razvija maksimalnu snagu od 320 KS. Vrhunac ponude predstavlja osmocilindrični 650i.
Motor ima zapreminu od 4,4 litra, sličnu tehniku kao i manji motor, ali snažnijim ga čine dva turbopunjača.
Maksimalna snaga iznosi 450 KS. U ponudi je i turbodizel - 640d. Šest cilindara, sekvencijalni turbopunjač i
Commmon-Rail sistem ubrizgavanja, pomažu mu da razvije maksimalnih 313 KS.
Svi motori su upareni sa osmostepenim automatizovanim menjačem ZF, sistemom DEC (Driving Experience Control)
i paketom za štednju goriva, EfficientDynamics, sa sistemom sart-stop i režimom Eco Pro.
Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.968 mm, i u odnosu na kupe je produženo za 113 mm.
Oslanjanje je delimično napravljeno od aluminijuma, a ne nedostaje ni elektronska kontrola amortizacije DDC
(Dynamic Damper Control). Sistem upravljanja je opremljen električnim pojačivačem Servotronic, a sistem IAC
(Integral Active Steering) se može dobiti uz doplatu. Menjač prenosi moment na zadnje točkove,
a 650i xDrive ima pogon na sve točkove, koji imaju standardan prečnik od 18 inča.
Boljoj bezbednosti doprinose i sistemi kao što su aktivni tempomat i drugi sistemi integrisani u ConnectedDrive.
Gran Coupe pripada gornjoj granici više srednje klase. Ima dužinu veću od 5 metara (5007 mm),
vrata su izrađena od aluminijuma, kao i "hauba". Materijal od kojeg su izrađeni blatobrani,
zove se termoplast, a vrata prtljažnika su izrađena od kompozita i staklenih vlakana.
Sportski akcenat automobila, nagašavaju i prozori, koji nemaju ram. Zadnja sedišta se mogu preklopiti,
što povećava zapreminu prtljažnika sa 460 na 1.265 litara.
Oprema je bogata. Električni spoljni retrovizori su sklopivi, imaju sistem za grejanje i
samozatamnjivanje, a poslednja funkcija se odnosi i na unutrašnji retrovizor.
Enterijer je opremljen kožom Dakota, na prednjim sedištima vam neće biti hladno,
a moguće ih je podešavati u svim smerovima, kao i memorisati njihovu poziciju.
Volan se može podešavati električnim putem, a dvozonska klimatizacija i audio sistem i
USB priključak se podrazumevaju. Spisak opcija je veliki.
Od vrhunskog audio sistema danske kompanije Bang & Olufsen, različitih sedišta,
kupac može izabrati i kožu Nappa. Grejanje sedišta mogu imati i putnici na zadnjim sedištima,
uključujući i četvorozonsku klimatizaciju. Za najbogatije, tu je i program BMW Individual ili M paket.
BMW 6 Gran Coupe će se proizvoditi u Dingolfingu.
* * *
Ovo je prvi BMW koji mi se svidja nakon dosta godina.