Nije uopste pitanje realnosti, ima mnogo razloga zasto je ovo MEGA FAIL. Ja mozda sada radim kao strani spijun ali sam godinama radio u advertisingu takodje. Ova reklama krshi mnoga pravila dobrog advertisinga.
- Sta se prodaje? Sta je proizvod u ovoj reklami? Srbija kao brend? Onda je totalni promasaj reklama jer ta asocijacija ne postoji. Ako se prodaje Srbija kao neki gurmanski raj ili zemlja zdrave hrane opet je promasaj. Iz reklame potpuno ne postoji jasna poruka. S druge strane ako reklama nije koncentrisana na proizvod ona treba onda da prodaje neku ideju, ideologiju ili nesto sto moze da se uveze s onim sto se prodaje, tako da postane asocijacija za to.
- Kome je namenjena ova reklama? Ako je njena namera da privuce turiste u Srbiju na koji nacin to radi ova reklama? Ova reklama nazalost jedino komunicira ka ziteljima Srbije koji u njoj mogu da identifikuju neki svoj identitet, ponos bla bla. Poruke u reklami apsolutno ne mogu da rezoniraju u glavi nekoga koji nije bio izlozen Srbiji ranije. Tu se gubi cela poenta, jer ovakve vrste reklama imaju za cilj privlacenje novih potencijalnih posetioca/potrosaca. Ako reklama komunicira ka publici kojoj nije namenjena onda automatski pada sve u vodu. Pirotski Kackavalj nista ne znaci u glavi nekog stranca a jos manje moze da ga asocira da dodje u Srbiju.
- Nedostatak kreativnosti! Reklama je takav shabloner, koji podseca na 1000 reklama za vino i slicna sranja. Pocevsi od kadriranja, do motiva koji su izabrani za reklamu postoji totalno odsustvo kreativnosti. U sustini najvise podseca na reklame za izbore raznih partija. Plodna zemlja, vredan narod, sreca bla bla. Necu da pricam o dinamici reklame koja ne postoji,.
- Format reklame je neprihvatljiv. Nemoguce je komunicirati spotom od 4 minuta i kusur ka publici. To je totalno nefokusirana i neefektna poruka. Ako je ovo neki iz spot iz koga ce se seckati klipovi za svaki od krajeva posebno i onda tu se valjati neka poruka sa sloganom MOZDA, ali MOZDA postoji shansa da to ima bolji efekat. Ovako je totalno razvodnjeno, dugo i dosadno. Ukoliko zelis da preneses nesto DETALJNO i da ljudi dobiju potpuni uvid u Srbiju i sl, onda ides na drugu foru. Napadas producente sa NG, Discoverija, Travel Channela i slicnih sranja, das im besplatno spavanje i has i sve ostalo i teras ih da dodju ovde pa da rade 30, 45, 60 minuta specijale o zemlji, pa ce to da se vrti i tu mozes onda da komuniciras na takav nacin. Sve reklame preko 30 sekundi RETKO mogu da imaju efekta i da prenesu kvalitetno neku poruku. Moderni potrosaci su navikli na takvu komunikaciju i bar taj deo treba postovati.
Ima hiljadu zamerki sa profesionalne strane. Zanatski je ocajno uradjena, kao tema promasena, vizuelno nedovoljno stimulativna i ono sto ja najgore u celoj prici sto nema jasnu poruku.