Pa ja koliko vidim glavni argumenti su upravo ko ju je poručio i kako je nastala. Kakav je simbol i za šta se veže je besmislica. Vuk Branković se do kraja života borio protiv Osmanlija dok je Marko Kraljević bio poslušni vazal ali obojica su simboli za suprotne stvari.
O kakvoj majici?
Ne mora uvijek simbolika imati uporiste u realnosti i istorijskoj cinjenici otud pitanje i o majici sa drevnim indijskim znakom, da ne kazem svastikom.
Da bi ovu pric sveli na tvoju analogiju morali bi npr raspraviti i argumetovati ko je bio izdajnik. Milos koji je bio vazal i sacuvao ljude, ustrosjstvo, jezik, crkvu i davao danak ili Vuk koji se "borio" prije svega da sacuva titulu i moc pa su poslije njegove smrti skoro zatrli srbadiju po njegovim podrucijima.
Slicno je stvarna istorijska uloga izvjesne Sote (koja je usput budi receno postojala, i cije bande su nabijale ljude na kolac po kosovu) u simobolici koju nosi izvjesna pjesma manje bitna od njene sadasnje manifestacije u srbalja. Ja ne trazim da prestanu svirati da bih se izborio za naucno utemeljenu istinu o nekoj siptarskoj herioini vec jer za mene ta pjesma predstavlja nesvjest srpskog naroda iz vremena kada je pjesma postala siroko popularna. Nesvijest traje i danas a manifestuje se u raznim muzicko/kulturnim nakaradama.
Sa objektivnog si prešao na subjektivni nivo. To za šta je ti vezuješ govori o tvom, što bi rekli Ameri, mindset-u. Posredno prihvataš da je pesma naša i da ju je naš čovek komponovao ali ti je veliki problem što ju je prema narodnom kazivanju (nepotvrđenom, od kog je nastao mit) pevala neka Šiptarka.
I ajde da ne kvarimo i spamujemo više lepu temu.
A na kom nivou sem subjektivnom treba ocjeniti emociju koju u tebi budi neka pjesma?
Ja cu i dalje biti biti zatucani bosanceros a vi slobodno skocite u kolo sledeci put kada cujete ovu pjesmu i ne dajte se smesti mojim retrogradnim i besmislenim promisljanjima.
PS Ako budemo na istom slavlju opet necu dati da je sviraju.
I ajde da ne kvarimo i spamujemo više lepu temu.+1