Kompletirao sam upravo Middle Earth: Shadow of Mordor. Ne-losa igra - 45h gameplaya za 100%....
Za ljubitelje Assassin Creeda, otprilike je isti fazon, samo sto je smesteno u Mordor. Nista specijalno, ali nije losa..
Ono sto je izvaja od drugih je mozda najbolji ikada sistem generisanja neprijatelja - "Nemesis". Orci imaju svoju hijerarhiju - 20 kapetana u 3 ranga i na vrhu 5 warchiefa. Svaki kapetan ima ime, rank, osobine i kada ga sretnes negde na terenu (slucajno ili namerno), zumira ga kamera i javi ti se pre bitke. E sad zanimljivosti:
- Ako si se ranije sreo sa njim, secace se ishoda tog duela - dal te je ubio, dal si ti pobegao ili on
- Ako si ga ranije izudarao, ostace mu oziljci. Ako si ga palio, ostace mu izgorela koza.
- Svaki put kada on tebe ubije, napreduje u rangu
- Ako ti njima malo rascistis rankove, nizi kapetani napreduju, a anonimni oci se promovisu u kapetane (tako da ne mozes nikad da ih istrebis)
- Ako te ubije neki pesadinac, automatski dobija cin kapetana
- Ako ih ti ne ubijas, oni sami medjusobno krenu da se kolju i opet napreduju u rankovima..
Sve u svemu, veoma fin mehanizam...
Druga sitnica koja je zanimljiva je Nurn. U svim dosadasnjim ekranizacijama Middle Eartha, Mordor je uvek predstavljan kao mracno mesto, kamenje, lava, pepeo, sto odgovara samo manjem delu na severozapadu (Udun, Golgoroth) gde se nalaze Mt Doom i Barad-Dur i sve poznato. Veci deo Mordora, na jugu, je inace lepa, plodna zemlja, zelenilo, reke, more.. Deo zemlje na kome robovi gaje hranu za Sauronovu vojsku. To je Nurn i tu se desava druga polovina igre.