Uuuu ako otkriješ novu potrebu kod korisnika odcepi se od svoje firme i zgrni milione.
Ko u današnje vreme otkrije novu potrebu kod ljudi/korisnika - taj će bit' madafaking RICH (rich! I tell ya! )!
Zujo batice spominješ neki London Business School, a na ovakav način kažeš da skoro uopšte ne šišate verne i odane korisnike koji su vam u 'SWOT' analizi ovo ključno 'S'. Vidi se da ste srpska firma... Danas su kompanije zasnovane (inače ja pod marketingom ne podrazumevam reklamu) na marketing konceptu privređivanja (srpski rečeno: kompanija ispituje korisnike/potrošače šta žele i preferiraju i proizvode/usluge prilagođavaju tim željama i preferencijama).
Čudi me kako nijedan mobilni operater ne pokušava da zadrži najodanije korisnike usluga (koji su od početka kod operatera i ostale 'važne' klijente) nego ih tek "kukom & motikom" pokušava zadržati tek kada zatraže sporazum o raskidu ugovora i prelasku na drugog operatera...
Realno, Zujica trlja ruke dok prosečan binSr plaća trenutnu globu za mesečne račune i skupe roming račune kada ode u greece na brčkanje (kao onaj nesretnik).
Batice, slažemo se za definiciju marketinga, i o načinu na koji funkcionišu današnje firme.
U slučaju operatora (barem onoga u kome ja radim), reč je o proceni da je trenutna ponuda (paketi Prenesi, Prenesi i Surfuj), kao i benefiti koje oni daju korisniku (prenošenje neiskorišćenih minuta i poruka, neograničen internet kod Prenesi i Surfuj), a koje konkurencija ne nudi, u kombinaciji sa najširim izborom telefona i drugih uređaja, i u kombinaciji sa odličnom mrežom (možda i najboljom u zemlji, ali to je zaista teško utvrditi, pri tome ne računamo ono što je VIP platio onim likovima "nezavisno istraživanje" po kome ispadne da je njihova, najmlađa i najređa mreža u zemlji ujedno i najbolja), dakle, da je to nešto što će korisnici prepoznati kao ono što nas izdvaja od konkurencije, i zbog toga se ne upuštamo u trku cenama, već se jednostavno ide na tu "value for money" priču.
Taj koncept se pokazao kao veoma uspešan, prema nekim nezvaničnim informacijama čak su i ljudi iz mt:s-a na jednom sastanku rekli da je Telenor br. 1 kada je u pitanju value market share (dakle, prihodi od mobilne telefonije, a ne broj korisnika, po čemu je mt:s i dalje prvi, mada i tu imamo značajan rast). To znači da su "kvalitetniji" korisnici (tj. oni koji više troše) prisutniji kod nas nego u drugim mrežama.
Jedna od stvari koju Staja verovatno zna je i tzv. segmentacija tržišta, dakle, nijedna ponuda se ne pravi da bude one-size-fits-all, ti tom ponudom definišeš kome je ona namenjena, ali i kome nije namenjena. Iz prethodnog pasusa je manje-više jasno koja je ciljna grupa na koju se stavlja fokus, mada to može da se provali i iz reklama na TV-u...
Kada je u pitanju tretman dugogodišnjih korisnka, slažem se da bi trebalo da bude bolji, ali, kao što rekoh, opet je procenjeno da sve ono što sam gore nabrojao + mogućnost kupovine telefona na 6 rata predstavlja dovoljan benefit za ciljnu grupu, i, kao što rekoh, to za sada lepo funkcioniše.
Eto... ne smem više da pišem o ovome, ipak zalazimo na teren nekih poverljivih informacija, koje ne bi trebalo iznositi javno po forumima...