Kolike su marže u auto industriji, okvirno?
Nisam već 5 godina u istoj, tako da ne znam kakva je sada situacija. U moje vreme ukupne marže su bile pristojne, oko 15-20 posto na cenu bez PDV-a (uvoznička i dilerska marža zajedno, pri čemu je uvozniku ostajalo oko 7-8, a dileru 10-12 posto). Naravno, i tada su ovo bile teoretske marže, jer je i tada retko ko kupovao automobil bez barem par stotina evra popusta, a tu su bile i akcije sa besplatnim kaskom, nižom kamatom na lizing, besplatnim radiom/klimom/zimskim gumama i čime-sve-već-ne, koje su finansirane iz marži.
Međutim, sada je situacija daleko gora, mislim da dileri mogu da budu super-srećni kada uzmu 200-300 evra po autu srednje klase.
Mislim da se trenutno mere u jednocifrenim procentima. OSnovne verzije automobila praktično dobijap po fabričkoj ceni, kada ti daju popust. Najveća zarada danas je na opremi, ali u Srbiji je katastrofalna situacija, pa se autokuće jedva krpe.
Potpuno si u pravu, s tim što bih te ispravio u jednoj stvari - najveća zarada je na servisu, zato se i daju automobili po (skoro) pa fabričkim cenama. Ideja je da izbaciš što više automobila na ulice, a oni će ti doći barem jednom godišnje na redovan servis, pa ćeš onda da ih klepiš na delovima i rukama. Još ako je auto uzet na lizing, pa mora da ga servisira u ovlašćenom servisu jer ne sme da izgubi garanciju, milina jedna!